چرا وقتی پریود هستیم نباید مو رنگ کنیم


زمان مطالعه: 3 دقیقه

برای هر خانمی یک بار در زندگی این سوال پیش می آید که آیا می توان موهای خود را در دوران قاعدگی رنگ کرد یا خیر؟ آیا مو در دوران قاعدگی رنگ می شود یا خیر؟ این سوالی است که بسیاری از بازدیدکنندگان وبسایت ما Daru.com از مشاوران ما نیز پرسیده اند. با ما همراه باشید تا برای همیشه پاسخ این سوالات را بدانید.

در دوران قاعدگی چه اتفاقی می افتد؟

برای درک بهتر تغییرات هورمونی ناشی از قاعدگی و تاثیر آن بر رنگ مو، بهتر است ابتدا مکانیسم شروع قاعدگی در بدن زن را به اختصار توضیح دهیم.

هر زن در اوایل زندگی با تخمک در داخل تخمدان متولد می شود. هر ماه، از زمانی که زن وارد دوران بلوغ می شود تا یائسگی، ذخیره موجود در تخمدان های او در زمان تخمک گذاری باعث ضخیم شدن دیواره رحم او می شود. با افزایش ضخامت لایه رحم، بدن برای بارداری احتمالی آماده می شود تا بتواند از جنین مراقبت کند.

بیشتر بخوانید: تغییر فصل چه تاثیری بر پریود و تخمک گذاری دارد؟

زمانی که بارداری وجود نداشته باشد و جنینی وجود نداشته باشد، تخمک ها از تخمدان آزاد می شوند و با باز کردن رگ های خونی از بدن خارج می شوند. دوره ای که طی آن این بافت تخریب شده از بدن زن خارج می شود، دوره قاعدگی نامیده می شود. اما چگونه این جریان می تواند بر عملکرد رنگ مو تأثیر بگذارد؟ برای بررسی و بسته شدن این پرونده با ما همراه باشید.

قاعدگی چه تاثیری بر بدن زن دارد؟

در دوران قاعدگی تغییرات هورمونی در بدن ایجاد می شود و این تغییرات برای هر فردی متفاوت است. به همین دلیل نمی توان با دقت گفت که رنگ کردن مو در دوران قاعدگی برای همه یکسان عمل می کند. اما آنچه رایج است این است که با تغییرات هورمونی در بدن، پوست سر نیز حساس‌تر می‌شود، در نتیجه رنگ کردن مو در دوران قاعدگی یا هر گونه تحریک پوستی باعث آسیب یا قرمزی پوست سر می‌شود.

بیشتر بخوانید: 5 برند از بهترین رنگ موی ایرانی موجود در بازار

آیا رنگ کردن مو در دوران قاعدگی نتیجه خوبی می دهد؟

همانطور که در قسمت قبل گفتیم تغییرات هورمونی باعث تحریک پوست می شود. در نتیجه واکنش پوست در برابر مواد شیمیایی افزایش می یابد و پوست در برابر رنگ ها و سفید کننده ها حساس و ملتهب می شود.

مشابه:  چرا مرد به امید گفت که مغازه چیزی کم دارد

همچنین در گزارش تهیه شده توسط چندین آرایشگر آمده است که مراجعینی که در دوران قاعدگی موهای رنگ شده داشتند، پوست آنها نسبت به روزهای عادی بیشتر به رنگ و سفید کننده واکنش نشان می دهد و سوزش و خارش بیشتری را تجربه می کند.

همچنین زمانی که برخی از خانم ها ادعا کردند که در دوره قاعدگی، رنگ به خوبی روی موها نمی ماند و رنگ کردن موها بیشتر از حد معمول طول می کشد که ممکن است به دلیل نازک شدن پوست بدن در طول رشد مو باعث تحریک یا خارش شود. رنگرزی

بیشتر بخوانید: رنگ موی سه صفر چیست؟ + تکنیک استفاده

استفاده از رنگ مو در دوران قاعدگی چه تاثیری دارد؟

نفوذ رنگ به بافت مو در برخی از زنان در این دوره کمتر است. تأکید می کنیم که در برخی از زنان و نه همه زنان. اکثر کسانی که قصد دارند رنگ موی خود را از تیره به روشن در دوره قاعدگی تغییر دهند، از نتیجه راضی نیستند. گفته شده است که حتی موهای سفید به طور کامل پوشانده نمی شوند.

به همین دلیل بهتر است کمی صبور باشید تا موهایتان را رنگ کنید و بعد از پایان قاعدگی موهایتان را رنگ کنید. اگرچه هیچ منبع علمی و معتبری برای رنگ نکردن مو در دوران قاعدگی وجود ندارد، اما تعدادی از خانم ها شکایت دارند که موهایشان مانند گذشته رنگ نمی شود.

برای مشاهده و خرید انواع رنگ مو کلیک کنید.

نتیجه گیری از رنگ مو در طول دوره

باز هم تاکید می کنیم که هیچ توضیح علمی برای تاثیر قوانین بر رنگ مو وجود ندارد. اما به دلیل حساسیت بدن و واکنش هایی که ممکن است در اثر مواد شیمیایی و تحریک پوست شما داشته باشد، بهتر است در طول قاعدگی، به خصوص روزهای اول، از رنگ کردن مو خودداری کنید.

امیدواریم این مقاله به سوالات شما در مورد رنگ مو در دوران قاعدگی پاسخ داده باشد.

خواننده گرامی می توانید سوالات خود را در مورد رنگ مو در زیر این مقاله از ما بپرسید. مشاوران ما در اسرع وقت پاسخ خواهند داد.

فاطمه مقدم، جمعه 29 آبان 1401

سلام من میخوام موهامو رنگ کنم و وقتی با یکی از آرایشگرها مشورت کردم بهم گفتن بهتره بعد از پریود این کار رو انجام بدم یعنی تو پریودی موهامو رنگ نکنی؟؟ برای چی؟

مشابه:  چرا از جانوران خشکی فسیل کمتری به وجود می آید

پاسخ

سلام دوست عزیز. در پاسخ به سوال شما باید بگوییم که نمی توانیم به این سوال پاسخ قطعی بدهیم، اما پیشنهاد می کنیم صبر کنید تا پریودتان تمام شود و موهایتان را رنگ کنید. اگرچه ژن ها، تغییرات هورمونی و نوع مو و پوست زنان با یکدیگر متفاوت است، اما به طور کلی در دوران قاعدگی، هورمون ها نامنظم می شوند که باعث می شود رنگ مو نتواند به درستی کار خود را انجام دهد. با توجه به ترشح چربی در این دوران رنگ مو نفوذ کمتری دارد و خانم ها متوجه رنگ نشدن موهایشان می شوند. و رنگ کردن موهای آنها بیشتر از حد معمول طول می کشد. چربی در قسمت پایه رنگ را دفع می کند و برعکس رنگ در انتهای مو با شدت بیشتری جذب می شود. همچنین ممکن است این مشکل باعث ایجاد لکه هایی روی موها شود و همچنین باعث خارش و سوزش پوست سر شود. البته به این نکته توجه کنید که این مشکل برای همه خانم ها یکسان نیست. اما در کل بهتر است برای رنگ کردن موهایتان تا پایان این دوره صبر کنید.

هانیه طهماسبی، جمعه 29 آبان 1401

مطالب مرتبط

5 دیدگاه‌

  1. شيدا گفت:

    خیلی خوب بود که این موضوع رو توضیح دادید. من همیشه فکر می‌کردم که مو رنگ کردن در این مواقع مشکلی نداره. این مقاله کاربردی بود و به من کمک کرد برای خانم‌ها در خانواده هم توصیه کنم. دست مریزاد!

  2. محمدجواد گفت:

    سلام، منم این مقاله رو خوندم و واقعاً خیلی کاربردی بود برای خانم‌ها. به نظرم این نوع اطلاعات باید بیشتر در دسترس باشه که همه ازشون بهره‌برداری کنن. ممنون از شما که این موضوع رو مطرح کردید و امیدوارم این مطلب برای بقیه هم مفید باشه.

  3. سهيل گفت:

    خیلی مقاله جالبی بود. برای من که خیلی از دستکاری مو استفاده می کنم، خیلی مفید بود. حتی نمی دونستم که رنگ کردن موها در دوران پریود تاثیر داره. ممنون بابت این مطلب.

  4. رضا گفت:

    خیلی خوبه که این موضوع مطرح شده، اما به نظرم بهتر بود که بیشتر توضیح داده میشد که چرا اصلاح مو خطرناکه. اما در کل مقاله خوبی بود.

  5. محمدرضا گفت:

    منم با دوست قبلی موافقم، مقاله خیلی خوب و کاربردی بود. اینجوری که دلیل علمیش هم گفته می‌شه، بهتر می‌شه به دوستامون توضیح داد که چرا نباید مو رنگ کنیم. ممنون از شما!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *