چطور در لپ تاپ اسکرین شات بگیریم

۲۲۶۵ بازدید آخرین به روز رسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان مطالعه: ۸ دقیقه

آیا باید آنچه را که روی صفحه نمایش لپ تاپ نمایش داده می شود ذخیره کنید؟ خوشبختانه، سیستم عامل هایی که روی لپ تاپ های مختلف اجرا می شوند، ابزارهای قدرتمندی برای ذخیره تصاویر به همراه دارند، بنابراین جای نگرانی نیست. بیشتر این ابزارها به طور پیش فرض در سیستم عامل ها تعبیه شده اند و در موارد دیگر، مانند زمانی که از یک مرورگر خاص استفاده می کنید، می توانید افزونه ها را نیز انتخاب کنید. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا همه چیزهایی را که باید هنگام گرفتن اسکرین شات با لپ تاپ و در سه سیستم عامل لینوکس، macOS و ویندوز در نظر بگیرید، به شما بگویم.

فهرست مطالب این نوشته

با لپ تاپ ویندوز 10 اسکرین شات بگیرید

ساده ترین راه برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 10 استفاده از دکمه Print Screen است. این دکمه در سمت راست بالای اکثر صفحه کلیدها (و گاهی اوقات در کنار کلید Space) قرار دارد. برای گرفتن اسکرین شات با لپ تاپ مبتنی بر ویندوز 10، کافی است یک بار دکمه PrtSc را فشار دهید تا یک کپی از تصویر تمام صفحه رایانه در کلیپ بورد (حافظه موقت ویندوز برای ذخیره کپی متون و تصاویر) ذخیره شود. سپس با فشردن دکمه های Ctrl + V در برنامه مورد نظر می توانید تصویر را Paste کنید.

اما مشکل روش فوق این است که تمام قسمت های قابل مشاهده در مانیتور شما را ذخیره می کند و اگر چند مانیتور داشته باشید تصویر به گونه ای ذخیره می شود که گویی از یک مانیتور بسیار بزرگ به دست آمده است. خبر خوب این است که با فشار دادن همزمان دکمه های Alt + Print Screen روی صفحه کلید، می توانید ناحیه اسکرین شات را کاهش دهید و فقط از پنجره ای که در آن زمان باز کرده اید عکس بگیرید.

از طرفی برنامه Snip & Sketch را نیز در ویندوز 10 داریم که نوار ابزار ارزشمندی برای اسکرین شات گرفتن با لپ تاپ است. کلیدهای Shift + Windows + S را به طور همزمان روی صفحه کلید فشار دهید تا نوار ابزار Snip & Sketch باز شود. اکنون می توانید بین یک تصویر تمام صفحه، یک تصویر سفارشی یا یک تصویر پنجره خاص یکی را انتخاب کنید. اگر مستقیماً این برنامه را باز کنید، ویژگی های اضافی مانند ذخیره اسکرین شات با تأخیر مشخص را دریافت خواهید کرد. علاوه بر این ابزار، مایکروسافت همچنان از برنامه قدیمی Snipping Tool پشتیبانی می کند. این برنامه را می توانید در منوی استارت ویندوز بیابید و عملاً هیچ تفاوتی با ابزار Snip & Sketch ندارد.

سپس سیستم Windows Game Bar در ویندوز 10 وجود دارد که اگرچه به طور ویژه برای ضبط لحظات جالب بازی های ویدیویی طراحی شده است، اما می تواند هر فعالیتی را بر روی صفحه نمایش به صورت ویدئو ضبط کند و از هر صفحه ای اسکرین شات بگیرد.

با فشردن همزمان دکمه های Windows + G می توانید این ابزار را باز کنید، سپس باید در قسمت Capture به دکمه دوربین بروید تا یک اسکرین شات در پوشه Captures ذخیره و ذخیره شود.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

گرفتن اسکرین شات با لپ تاپ مبتنی بر ویندوز 11

اگر شما یکی از کسانی هستید که سیستم عامل جدید ویندوز 11 را انتخاب کرده اید، خبر خوب این است که هنوز هم می توانید از عملکرد Print Screen با فشار دادن دکمه های Alt + PrtSc استفاده کنید. از طرف دیگر، شاهد میانبر جدیدی هستیم که با فشار دادن دکمه های Windows + PrtSc، اسکرین شات را مستقیماً در پوشه Screenshots که در پوشه Images قرار دارد، ذخیره می کند.

همچنین می‌توانید از دکمه PrtSc به همراه فضای ذخیره‌سازی ابری OneDrive مایکروسافت استفاده کنید. برای این کار به تنظیمات و سپس به قسمت Backup برنامه OneDrive بروید و گزینه Save screenshots automatically را تیک بزنید تا تمام اسکرین شات هایی که ذخیره می کنید در پوشه ابری OneDrive ذخیره شوند.

اگر استفاده از چندین ابزار برای گرفتن اسکرین شات با لپ تاپ شما را گیج می کند، مایکروسافت نسخه بهبود یافته Snipping Tool را در ویندوز 11 ارائه کرده است که عملکرد قبلی همان ابزار را با Snip & Sketch یکپارچه می کند. بنابراین مانند قبل می توانید با فشردن همزمان دکمه های Shift + Windows + S به گزینه های تصویربرداری دسترسی پیدا کنید.اگر برنامه را به طور کامل و مستقیم باز کنید، به جای استفاده از گزینه های میانبر، می توانید با کمی تاخیر از صفحه عکس بگیرید.

جالب اینجاست که ویندوز 11 به شما امکان می دهد با رفتن به تنظیمات > دسترسی > صفحه کلید، ابزارهای برش را به دکمه PrtSc اختصاص دهید. اگر می خواهید بتوانید به جای گرفتن کل صفحه، ناحیه اسکرین شات را انتخاب کنید، باید دکمه Use Print Screen را علامت بزنید تا گزینه اسکرین شات باز شود.

از طرفی علیرغم اینکه نام سیستم Xbox Game Bar در ویندوز 11 تغییر کرده است، اما همچنان همان ساختار و عملکرد ویندوز 10 را دارد، برای باز کردن این ابزار Windows + G را فشار دهید و سپس روی دوربین کلیک کنید. برای گرفتن و ذخیره اسکرین شات در بخش Capture را فشار دهید. در یک رویکرد کمی متفاوت، می‌توانید Windows + Alt + PrtSc را فشار دهید تا بدون نیاز به باز کردن Game Bar یک اسکرین شات بگیرید.

کاربرانی که از تبلت‌های ویندوزی مانند تبلت‌های سری سرفیس مایکروسافت استفاده می‌کنند، همچنین می‌توانند دکمه‌های افزایش صدا و پاور را به طور همزمان برای گرفتن اسکرین شات فشار دهند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

در سیستم عامل مک اسکرین شات بگیرید

با انتشار macOS Mojave و نسخه های بعدی، کاربران لپ تاپ اپل کنترل بیشتری بر روی اسکرین شات هایی که می گیرند به دست آورده اند. در این آپدیت شاهد یک ابزار اسکرین شات جدید بودیم که با فشردن دکمه های Command + Shift + 5 به طور همزمان یا با رفتن به Launchpad > Other > Screenshot فعال می شود.

پنجره ضبط macOS به شما امکان می دهد کارهای مختلفی را انجام دهید و تصاویر را در دسکتاپ ذخیره کنید. به عنوان مثال، می توانید از کل صفحه، بخشی از صفحه یا یک پنجره خاص عکس بگیرید. علاوه بر این، می توانید از تمام یا بخشی از صفحه فیلم بگیرید و در صورت نیاز به گرفتن اسکرین شات با کمی تاخیر یا تغییر مکان ذخیره تصاویر، ابزارهای لازم در دسترس است.

همچنین گزینه هایی برای کاربرانی که میانبرهای صفحه کلید را ترجیح می دهند وجود دارد. با ترکیب دکمه های Command + Shift + 3 می توانید از کل صفحه عکس بگیرید. اگر می خواهید فقط بخشی از صفحه در کادر باشد باید به دکمه های Command + Shift + 4 دسترسی داشته باشید و در نهایت با دکمه های Command + Shift + 5 (همان دکمه هایی که صفحه ابزار snipping را فعال می کنند) می توانید از یک پنجره خاص عکس بگیرید برای جابه‌جایی بین سه گزینه بالا، از دکمه Space استفاده کنید و اگر مک‌بوک با نوار لمسی دارید، می‌توانید با Command + Shift + 6 از صفحه نمایش آن نیز عکس بگیرید.

با افزودن دکمه Control به یکی از میانبرهای صفحه کلید که در بالا ذکر شد، می توانید با لپ تاپ خود یک اسکرین شات بگیرید، آن را در حافظه موقت سیستم عامل کپی کرده و آن را در هر جایی قرار دهید. برای مثال، Command + Shift + Control + 3 کل صفحه را می گیرد و Command + Shift + Control + 4 قسمت خاصی را می گیرد. لازم به ذکر است که با این ترکیب از دکمه ها تصویر روی کامپیوتر ذخیره نمی شود، اما می توانید آن را در هر برنامه ای قرار دهید.

مشابه:  چرا تفاوت حقوق فروردین مستمری بگیران واریز نشده

اگر به مک بوک با صفحه نمایش رتینا دسترسی دارید، یک اسکرین شات تمام صفحه می تواند یک فایل PNG بسیار بزرگ، گاهی اوقات تا 7 مگابایت باشد. اگر ترجیح می دهید تصاویر را در JPG یا فرمت های دیگر ذخیره کنید، باید تنظیمات را تغییر دهید. برای انجام این کار، یک پنجره ترمینال در رایانه خود باز کنید و عبارت زیر را تایپ کنید:

defaults write com.apple.screencapture type jpg

پس از آن رمز عبور خود را وارد کنید و در صورت درخواست، یک بار کامپیوتر را خاموش و روشن کنید. به این ترتیب اسکرین شات های آینده در فرمت دلخواه ذخیره می شوند. اگر زمانی خواستید فرمت اسکرین شات را به حالت پیش فرض برگردانید، کافیست به دستور بالا برگردید و این بار به جای کلمه “JPG” در انتها، کلمه “PNG” را در انتهای آن قرار دهید.

در نهایت، اگر می‌خواهید از برنامه‌های شخص ثالث استفاده کنید، گزینه‌هایی مانند Snappy (+)، که تصاویر را با برنامه Snappy در iOS همگام‌سازی می‌کند، و همچنین TechSmith Capture و Snagit مفید هستند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

گرفتن اسکرین شات در لینوکس

همانطور که توزیع های مختلف لینوکس را می بینیم، ابزارهای مختلفی نیز برای ذخیره اسکرین شات ها در این سیستم عامل داریم. ما به طور خاص بر روی اوبونتو تمرکز خواهیم کرد. برای ذخیره اسکرین شات در اوبونتو، کافیست منوی Activities را باز کرده و به گزینه Screenshot بروید. اکنون می توانید بین گرفتن کل صفحه، یک پنجره واحد یا یک بخش سفارشی از صفحه یکی را انتخاب کنید.

درست مانند ویندوز، لینوکس به شما امکان می دهد از دکمه Print Screen و میانبر Alt + Print Screen برای گرفتن یک پنجره خاص استفاده کنید. برای انتخاب دستی بخشی از صفحه، از دکمه های Shift + Print Screen استفاده کنید. با افزودن دکمه Ctrl به یکی از میانبرها، می توانید تصویر را در حافظه موقت کامپیوتر (کلیپ بورد) نیز ذخیره کنید.

اگر گزینه پیشرفته تری را ترجیح می دهید، با استفاده از برنامه GIMP، می توانید با لپ تاپ خود اسکرین شات بگیرید و بلافاصله شروع به ویرایش تصویری که ذخیره کرده اید کنید. توصیه می کنیم پس از دانلود و باز کردن GIMP به مسیر File > Acquire > Screenshot بروید. در این صفحه، گزینه های اضافی برای گرفتن تمام صفحه، گرفتن پنجره یا استفاده از تاخیر را مشاهده خواهید کرد. سپس تصاویر در GIMP باز می شوند تا بتوانید آنها را ویرایش و بهبود بخشید.

در لپ‌تاپ‌های Chromebook عکس بگیرید

کاربرانی که لپ‌تاپ‌های Chromebook مبتنی بر سیستم‌عامل Chrome دارند، می‌توانند با کلید View Windows اسکرین شات بگیرند. این دکمه در بالای صفحه کلید دستگاه قرار دارد و یک تصویر کادر را با چند خط در طرفین نمایش می دهد. به طور همزمان Shift + Ctrl + Show Windows را فشار دهید، سپس روی Screenshot کلیک کنید تا از کل صفحه، بخشی از صفحه یا یک پنجره خاص عکس بگیرید.

اگر از صفحه کلید خارجی استفاده می کنید، ممکن است به دکمه Window Switcher دسترسی نداشته باشید. در این حالت باید از دکمه های Ctrl + F5 برای تصویربرداری تمام صفحه و دکمه های Ctrl + Shift + F5 برای گرفتن بخشی از صفحه استفاده کنید. هنگام استفاده از Chromebook در حالت رایانه لوحی، دکمه های روشن/خاموش و کاهش صدا را فشار دهید تا یک تصویر تمام صفحه بگیرید.

اسکرین شات‌های شما در پوشه Pictures ذخیره می‌شوند، اما می‌توانید آنها را در سرویس Google Photos یا فضای ذخیره‌سازی ابری Google Drive آپلود کنید. از آنجایی که 90 درصد کار شما احتمالاً در مرورگر وب کروم انجام می شود، می توانید از انبوه افزونه های این نرم افزار استفاده کنید.

اسکرین شات را در مرورگر وب ذخیره کنید

کروم، فایرفاکس، سافاری و اج همگی از برنامه‌های افزودنی پشتیبانی می‌کنند که قابلیت‌های این مرورگرها را افزایش داده و گسترش می‌دهند. در ادامه، چند پلاگین ضبط اسکرین شات را خواهید دید که با مرورگر انتخابی شما سازگاری کامل دارند:

Lightshot (+) یک نرم افزار رایگان برای ویندوز و مک است که به عنوان یک افزونه برای Chrome، Edge و Firefox نیز موجود است.

اگر مشکلی برای خرج کردن پول ندارید، Fireshot یک ابزار تصویربرداری پولی است که کاملاً با مرورگرها و سیستم های ایمیل سازگار است. با استفاده از این ابزار می توانید از صفحه نمایش عکس بگیرید، تصاویر را ویرایش کنید، از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و فایل ها را در رایانه خود ذخیره کنید. پسوند این ابزار در مرورگرهای کروم (+) و اج (+) موجود است.

Awesome Screenshot (+) یک برنامه رایگان است که از کل صفحه یا بخشی از آن اسکرین شات می گیرد و به شما امکان می دهد قبل از اشتراک گذاری آن را حاشیه نویسی کنید یا قسمت های مورد نظر را محو کنید. پلاگین های Awesome Screenshot را در مرورگرهای کروم، اج و فایرفاکس خواهید دید.

Nimbus Screen Screenshot رایگان است و مانند سایر ابزارهای مشابه، به شما امکان می دهد از کل صفحه یا بخشی از آن اسکرین شات بگیرید. همچنین می توانید از این ابزار برای طراحی روی تصاویر، حاشیه نویسی یا علامت گذاری عکس ها استفاده کنید. افزونه های Nimbus را در مرورگرهای کروم، اج و فایرفاکس خواهید دید.

و در نهایت، صفحه اسکرین شات وجود دارد که یک افزونه پولی (2.99 دلار) برای سافاری است که به شما امکان می دهد از کل صفحه نمایش داده شده در یک وب سایت یا بخشی از آن اسکرین شات بگیرید. هنگامی که فرآیند گرفتن اسکرین شات کامل شد، یک پیش نمایش برای ویرایش آسان نمایش داده می شود.

منابع:

PCMag

شایان ضیایی (+)

شایان ضیایی دانش‌آموخته مترجمی زبان است. فعالیت‌های کاری او در حوزه تکنولوژی، ویدیوگیم و دانش بوده و در حال حاضر گستره متنوعی از مقالات مجله فرادرس را می‌نویسد.

مطالب مرتبط

برچسب‌ها

گرفتن اسکرین شات از لپ تاپ یا گرفتن عکس از صفحه نمایش در ویندوز 10 یا ویندوز 11 با استفاده از دکمه Print Screen یا برنامه هایی مانند Snipping Tool انجام می شود.

اگر می خواهید اسکرین شات بگیرید، می توانید با فشردن کلید Windows + G از نوار بازی استفاده کنید.

نرم‌افزارهای زیادی برای عکس‌برداری از صفحه نمایش در اینترنت وجود دارند که ویژگی‌های بیشتری مانند آپلود خودکار اسکرین شات را ارائه می‌دهند.

عکس گرفتن در ویندوز 10 و اسکرین شات گرفتن در ویندوز 11 به روش های مختلفی امکان پذیر است و در این مقاله قصد داریم روش های آسان را به شما آموزش دهیم.

اگر نیاز به گرفتن اسکرین شات ویندوز با کیفیت از چیزی در رایانه خود دارید، ویندوز 10 و ویندوز 11 راه های مختلفی برای انجام آن ارائه می دهند.

چه بخواهید از کل صفحه یا فقط بخشی از آن اسکرین شات بگیرید، ما بهترین راه ها را برای گرفتن اسکرین شات از صفحه نمایش کامپیوترتان گردآوری کرده ایم.

اگر می خواهید با لپ تاپ اسکرین شات بگیرید اما نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید، تا پایان این مقاله با کوک موبایل همراه باشید. در این مقاله قصد داریم 8 روش برای عکس گرفتن از صفحه نمایش لپ تاپ را به شما آموزش دهیم.

[lwptoc]

اسکرین شات چیست؟

تصویربرداری از صفحه نمایش یکی از کاربردی ترین و پرکاربردترین ویژگی های امروزی است. این قابلیت به راحتی در گوشی های هوشمند و همچنین لپ تاپ قابل استفاده است. به تازگی در مقاله ای با عنوان آموزش ثبت اسکرین شات در گوشی های هواوی به شما نحوه اسکرین شات گرفتن در گوشی های هواوی را آموزش دادیم. اکنون ممکن است از خود بپرسید که چگونه با لپ تاپ اسکرین شات بگیریم؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه اسکرین شات گرفتن از لپ تاپ را بیاموزیم.

مشابه:  چطور با بلوتوث پژو پارس کار کنیم

چگونه از صفحه نمایش لپ تاپ اسکرین شات بگیریم؟

روش های مختلفی برای گرفتن اسکرین شات از لپ تاپ وجود دارد. می توانید با استفاده از ابزارهای پیش فرض ویندوز از صفحه نمایشگر خود عکس بگیرید. علاوه بر این، نرم افزارهای بسیاری ارائه شده است تا به کاربران خود امکان عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر را ارائه دهند. در ادامه با نحوه اسکرین شات گرفتن با لپ تاپ آشنا می شویم.

ابزار Snip & Sketch در ویندوز 10

اگر می خواهید اسکرین شات های صفحه خود را سفارشی کنید، حاشیه نویسی کنید یا به اشتراک بگذارید، Snip & Sketch Windows 10 بهترین راه برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز است.

برای فعال کردن Snip & Sketch، از میانبر صفحه کلید Windows Key + Shift + S استفاده کنید. صفحه شما تاریک می شود و یک منوی کوچک در بالای صفحه ظاهر می شود.

یکی از برنامه هایی که به شما امکان می دهد از لپ تاپ خود اسکرین شات بگیرید Snip & Sketch نام دارد. استفاده از این برنامه بسیار ساده است و امکان به اشتراک گذاری اسکرین شات ها را با کاربران خود ارائه می دهد. ابتدا برنامه Snip & Sketch را دانلود کرده و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. پس از اجرای برنامه مذکور بر روی گزینه New در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید.

به این ترتیب پنجره برنامه Snip & Sketch ناپدید می شود و منوی کوچکی در بالای صفحه ظاهر می شود. با استفاده از این منو می توانید نوع اسکرین شات مورد نظر خود را انتخاب کنید. اسکرین شات ها می توانند مستطیلی، سفارشی یا تمام صفحه باشند. می توانید با کلیک بر روی نماد فلش رو به پایین در کنار گزینه جدید، گرفتن اسکرین شات را برای 3 تا 10 ثانیه در پنجره Snip & Sketch به تاخیر بیندازید.

پس از گرفتن اسکرین شات، عکس در کلیپ بورد شما ذخیره می شود و یک اعلان پیش نمایش در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش شما ظاهر می شود.

روی اعلان پیش نمایش کلیک کنید تا برنامه Snip & Sketch باز شود و اسکرین شات را با ابزارهای طراحی موجود ذخیره، به اشتراک بگذارید یا ویرایش کنید.

برنامه Snipping Tool در ویندوز 11

یک ابزار snipping در ویندوز 10 وجود دارد، اما معمولاً ابزار اسکرین شات مورد نظر شما نیست. اما در ویندوز 11، ابزار Snipping یک ارتقاء اساسی دریافت کرد و اکنون بهترین راه برای گرفتن اسکرین شات های سفارشی است.

برای راه‌اندازی ابزار Snipping در ویندوز 11، می‌توانید آن را جستجو کنید یا به سادگی کلید Windows + Shift + S را فشار دهید. مانند Snip & Sketch، صفحه‌تان کم‌نور می‌شود و نوار ابزاری از گزینه‌های اسکرین شات در بالای صفحه ظاهر می‌شود. این نوار ابزار به شما امکان می دهد یک عکس مستطیلی، سفارشی، تمام پنجره یا تمام صفحه بگیرید.

برنامه Snipping Tool یکی از نرم افزارهای دیگری است که می توانید از آن برای گرفتن اسکرین شات از لپ تاپ استفاده کنید. سپس بر روی گزینه New کلیک کنید تا فرآیند ضبط اسکرین شات آغاز شود. در این برنامه به صورت پیش فرض یک اسکرین شات مستطیل شکل گرفته می شود. با این حال، این قابلیت را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد تا اسکرین شات ها را به صورت دلخواه، تمام صفحه ذخیره کنند و از پنجره اسکرین شات بگیرند.

هنگامی که اسکرین شات خود را می گیرید، در کلیپ بورد شما کپی می شود تا بتوانید فوراً آن را به اشتراک بگذارید. و اگر روی پیش نمایشی که در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش شما ظاهر می شود کلیک کنید، می توانید آن را ذخیره و ویرایش کنید.

اسکرین شات از لپ تاپ با استفاده از کلید Print Screen

ساده ترین راه برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 10 یا ویندوز 11 فشار دادن کلید Print Screen (PrtScn) است. برای گرفتن اسکرین شات از کل صفحه، کافیست روی PrtScn در سمت راست بالای صفحه کلید خود ضربه بزنید.

در ویندوز 10، اسکرین شات در کلیپ بورد شما کپی می شود. برای ذخیره فایل، اسکرین شات را در هر برنامه ای که به شما امکان می دهد تصاویر را وارد کنید، مانند Microsoft Word یا Paint قرار دهید.

در ویندوز 11، با فشار دادن دکمه PrtScn، اسکرین شات در یک پوشه اختصاصی Screenshots در رایانه شما ذخیره می شود – می توانید با باز کردن File Explorer و کلیک کردن روی Pictures در سمت چپ، آن را پیدا کنید. و اگر آن را فعال کرده باشید، اسکرین شات نیز در OneDrive شما ذخیره خواهد شد.

استفاده از کلید Print Screen یکی از رایج ترین روش ها برای گرفتن اسکرین شات از لپ تاپ است. برای این کار کلید Print Screen یا PrtScn را فشار دهید تا از کل صفحه اسکرین شات بگیرید. به این ترتیب اسکرین شات شما به صورت فایل ذخیره نمی شود و در کلیپ بورد کپی می شود. اکنون باید یک برنامه ویرایش تصویر مانند Paint را اجرا کنید، اسکرین شات خود را در آن قرار دهید و آن را به صورت فایل ذخیره کنید.

همچنین می توانید با فشار دادن کلید Print Screen برنامه Snip & Sketch را اجرا کنید. برای این کار به قسمت تنظیمات لپ تاپ خود رفته و گزینه Ease of Access را انتخاب کنید. سپس به قسمت Keyboard مراجعه کنید. پس از آن در قسمت Print Screen گزینه Use PrtScn را برای باز کردن اسکرین شات فعال کنید.

برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 10 و ذخیره خودکار فایل، کلید Windows + PrtScn را فشار دهید. صفحه شما تاریک می شود و یک اسکرین شات از کل صفحه شما در پوشه Screenshots ذخیره می شود.

در ویندوز 11 با فشردن کلید Windows + PrtScn یک اسکرین شات از کل صفحه شما در پوشه Screenshots ذخیره می شود و تصویر در کلیپ بورد کپی می شود. این به شما امکان می دهد فوراً تصویر را در یک پست رسانه اجتماعی، برنامه هنری و موارد دیگر جایگذاری کنید.

اسکرین شات از لپ تاپ با استفاده از کلیدهای Windows و Print Screen

می توانید با فشار دادن همزمان کلیدهای Windows و Print Screen از لپ تاپ اسکرین شات بگیرید و به صورت خودکار آن را ذخیره کنید. پس از فشار دادن این کلیدها برای ذخیره اسکرین شات، صفحه نمایش شما برای مدت بسیار کوتاهی تاریک می شود. سپس اسکرین شات ذخیره شده در قسمت Pictures و در پوشه Screenshots ذخیره می شود.

از کلیدهای Windows و Shift-S استفاده کنید

با فشار دادن همزمان کلیدهای میانبر ویندوز و Shift-S، می توانید با استفاده از برنامه Snip & Sketch از صفحه اسکرین شات بگیرید. پس از فشار دادن این کلیدها، نور صفحه نمایش کم می شود و منوی Snip & Sketch در بالای صفحه ظاهر می شود. از این منو می توانید نوع اسکرین شات مورد نظر خود را انتخاب کنید.

با استفاده از کلیدهای Alt و Print Screen

فشار دادن همزمان کلیدهای Alt و Print Screen روش دیگری است که می توان از آن برای گرفتن اسکرین شات از لپ تاپ استفاده کرد. می توانید از این روش برای گرفتن سریع اسکرین شات از یک پنجره فعال استفاده کنید. از این رو، در این روش، یک اسکرین شات از پنجره فعلی روی صفحه رایانه شما گرفته می شود و در حافظه کلیپ بورد ذخیره می شود. برای ذخیره این اسکرین شات باید از نرم افزار ویرایش تصویر استفاده کنید.

مشابه:  چرا به ورزش دوومیدانی ورزش مادر می گویند

نوار بازی

نوار بازی یک روش همپوشانی است که می توانید از آن در اکثر برنامه ها و بازی های ویندوز برای گرفتن اسکرین شات و ضبط ویدیو استفاده کنید. Windows Key + G را فشار دهید تا Game Bar باز شود.

توجه: اگر Game Bar باز نشد، مطمئن شوید که روشن است. برای فعال کردن Game Bar، “Game Bar Settings” را پیدا کنید و در منو، روی دکمه کشویی کنار گزینه “Record Game Clips, Screenshots and Stream Using” در نوار بازی کلیک کنید. ) و آن را روشن کنید.

در منوی همپوشانی، روی نماد دوربین کلیک کنید تا یک اسکرین شات تمام صفحه بگیرید. همچنین می توانید با فشار دادن دکمه ضبط یک کلیپ ویدیویی ضبط کنید. اگر می خواهید صدا نیز ضبط شود، روی نماد میکروفون کلیک کنید.

اسکرین شات ها و کلیپ های ویدیویی گرفته شده توسط نوار بازی با فرمت PNG در پوشه Videos > Captures ذخیره می شوند. شما همچنین می توانید آن را از طریق نوار بازی با کلیک بر روی “نمایش همه عکس ها” در زیر دکمه های اسکرین شات و ضبط، پیدا کنید.

دکمه ترکیبی پاور + افزایش صدا

برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 10 با دستگاه سرفیس مایکروسافت، دکمه پاور + دکمه افزایش صدا را فشار دهید. صفحه تاریک می شود و اسکرین شات شما در پوشه Pictures > Screenshots ذخیره می شود.

مهم: برای گرفتن اسکرین شات در Surface 3 یا نسخه قبلی، باید لوگوی ویندوز + دکمه کاهش صدا را فشار دهید.

نرم افزار و برنامه های ضبط صفحه لپ تاپ شخص ثالث

اگر هیچ یک از روش های گرفتن اسکرین شات از صفحه کامپیوتر از طریق قابلیت های خود ویندوز شما را راضی نمی کند، نرم افزار شخص ثالثی وجود دارد که ارزش امتحان کردن را دارد. در این بین، هر کدام پیشنهادات اضافی خود را دارند.

شلیک سبک. یک ابزار رایگان تصویربرداری از صفحه نمایش است که برای به اشتراک گذاری سریع اسکرین شات از صفحه نمایش رایانه شما در رسانه های اجتماعی طراحی شده است. هنگامی که Lightshot را در ویندوز 10 دانلود و نصب می کنید، جایگزین عملکرد صفحه چاپ می شود و قابلیت های ویرایش بیشتری را ارائه می دهد.

شات سبز. ابزار رایگان دیگری که به شما امکان ویرایش و سفارشی کردن اسکرین‌شات‌ها را می‌دهد و همچنین می‌توانید کل صفحه وب را با پیمایش آن ثبت کنید.

Snagit. یک ابزار اسکرین شات است که به شما امکان می دهد گیف های متحرک بسازید، اسکرین شات های تمام صفحه بگیرید و موارد دیگر. قیمت نسخه پریمیوم 50 دلار است. همچنین یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه وجود دارد، اما هر تصویری که در طول دوره آزمایشی بگیرید، واترمارک خواهد شد.

نتیجه

همانطور که می بینید، در این مقاله نحوه گرفتن اسکرین شات از صفحه نمایش لپ تاپ را یاد گرفتیم. با استفاده از نرم افزارها یا ابزارهای پیش فرض ویندوز می توانید به راحتی از لپ تاپ خود اسکرین شات بگیرید. در این مرکز خدمات تعمیرات آیفون و همچنین تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی موبایل با نازلترین قیمت انجام می شود. تکنسین های ماهر ما در تمام شرایط به شما کمک خواهند کرد.

سوالات متداول چگونه با لپ تاپ اسکرین شات بگیرم؟

1- چگونه از صفحه لپ تاپ اسکرین شات بگیریم؟

روش های مختلفی برای گرفتن اسکرین شات از لپ تاپ وجود دارد. می توانید با استفاده از ابزارهای پیش فرض ویندوز از لپ تاپ اسکرین شات بگیرید. همچنین نرم افزارهای زیادی وجود دارند که امکان اسکرین شات گرفتن را برای کاربران خود فراهم می کنند.

2- چگونه از لپ تاپ ویندوز 10 اسکرین شات بگیریم؟

برای گرفتن عکس فوری از یک ویندوز فعال، از میانبر صفحه کلید Alt + PrtScn استفاده کنید. با فشار دادن این کلید ترکیبی، تصویری از پنجره فعال فعلی شما می گیرد و تصویر را در کلیپ بورد کپی می کند. حالا یک برنامه ویرایش تصویر را باز کنید، عکس را در کلیپ بورد لپ تاپ خود قرار دهید، در صورت تمایل آن را ویرایش کنید و در نهایت آن را ذخیره کنید.

3- چگونه از لپ تاپ ویندوز 7 اسکرین شات بگیریم؟

نحوه گرفتن و چاپ اسکرین شات ویندوز 7

ابزار snipping را باز کنید. Esc را فشار دهید، سپس منویی را که می خواهید از آن عکس بگیرید باز کنید.

دکمه های ترکیبی Ctrl + Print Scrn را فشار دهید.

روی فلش کنار New کلیک کنید و حالت های اسکرین شات مورد نظر، مستطیلی، تمام صفحه را انتخاب کنید و از پنجره اسکرین شات بگیرید.

یک عکس فوری از منو بگیرید.

4- چگونه بدون دکمه Print Screen از صفحه نمایش لپ تاپ عکس بگیرم؟

از صفحه‌کلید، دکمه Windows را فشار دهید تا منوی استارت ظاهر شود، «صفحه‌کلید روی صفحه» را تایپ کنید، سپس روی «صفحه‌کلید روی صفحه» در لیست نتایج ضربه بزنید تا صفحه‌کلید مجازی شما ظاهر شود. اکنون از این صفحه کلید استفاده کنید و دکمه “PrtScn” را فشار دهید تا اسکرین شات بگیرید. با فشار دادن Ctrl-V تصویر را در یک برنامه ویرایش عکس قرار دهید، سپس آن را ذخیره کنید.

5- کدام دکمه صفحه کلید به عنوان میانبر برای چاپ صفحه عمل می کند؟

کلید میانبر: PrtScn (صفحه چاپ) یا دکمه های ترکیبی CTRL + PrtScn. استفاده از این دکمه محبوب ترین راه برای گرفتن اسکرین شات است و در تمام نسخه های ویندوز کار می کند: روی صفحه کلید خود، کلیدهای PrtScn (صفحه چاپ) یا CTRL + PrtScn را فشار دهید. ویندوز یک اسکرین شات از کل صفحه می گیرد و آن را در کلیپ بورد ذخیره می کند.

6- چگونه دکمه پرینت اسکرین را فعال کنیم؟

برنامه تنظیمات را باز کنید.

به Ease of Access → Keyboard بروید.

در سمت راست، به دکمه Print Screen بروید.

گزینه استفاده از دکمه چاپ صفحه برای فعال کردن آن را فعال کنید.

7- چرا نمی توانم از لپ تاپم اسکرین شات بگیرم؟

بررسی کنید که آیا حالت F یا دکمه قفل F روی صفحه کلید وجود دارد. اگر دکمه‌های حالت F یا کلیدهای قفل F روی صفحه‌کلید شما وجود دارد، دلیل کار نکردن صفحه چاپ در ویندوز 10 ممکن است به دلیل وجود این دکمه‌ها باشد. در زیر این کلیدها عملکرد دکمه چاپ صفحه را غیرفعال می کنند. اگر می خواهید دکمه چاپ صفحه فعال شود، دکمه F Mode یا دکمه F Lock را دوباره فشار دهید. ….

8- چرا پرینت اسکرین در ویندوز 10 کار نمی کند؟

پس از شکست در گرفتن اسکرین شات با فشار دادن کلید PrtScn، می توانید کلیدهای Fn + PrtScn، Alt + PrtScn یا Alt + Fn + PrtScn را دوباره به طور همزمان فشار دهید. همچنین برای گرفتن اسکرین شات می توانید ابزارهای snipping را از منوی Start و تب Accessories انتخاب کرده و از آنها استفاده کنید.

9- چاپ صفحه چیست؟

در صفحه کلید کامپیوتر، یک دکمه Print Screen (PrtScrn) وجود دارد که با فشار دادن آن، تصویری از کل صفحه شما می گیرد و آن را در حافظه کامپیوتر در کلیپ بورد کپی می کند. سپس می توانید یک برنامه ویرایش عکس را باز کنید، CTRL+V را فشار دهید و اسکرین شات را در آن قرار دهید، سپس در صورت تمایل آن را ویرایش کنید، سپس آن را ذخیره کنید.

10- به جای دکمه پرینت اسکرین از چه دکمه هایی می توان استفاده کرد؟

به جای استفاده از دکمه چاپ صفحه، می توانید از کلید ترکیبی Ctrl-Alt-P استفاده کنید. کلیدهای Ctrl و Alt را نگه دارید، سپس کلید P را فشار دهید تا اسکرین شات بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *