چگونه وقتی ماسک میزنیم عینکمان بخار نکند

لیوان ها را با ماسک اسپری نکنید

می توانید از چندین روش مختلف برای جلوگیری از مه شدن عینک با ماسک استفاده کنید. هر یک از این اقدامات به تنهایی به شما کمک می کند از مه شدن عینک هنگام استفاده از ماسک پزشکی جلوگیری کنید.

دلیل مه گرفتن عینک هنگام استفاده از ماسک

ماسک بیشتر هوای بازدمی را به جایی که با عینک طبی شما تماس پیدا می کند هدایت می کند. بخار از تراکم بخار آب داغ روی سطح خنک کننده عدسی عینک تشکیل می شود و قطرات ریزی ایجاد می کند که نور را پراکنده می کند و توانایی لنز برای انتقال کنتراست را کاهش می دهد.

حتی بدون ماسک، افرادی که عینک می زنند و در آب و هوای سرد زندگی می کنند، احتمالاً پس از بیرون رفتن در هوای سرد به بیرون باز می گردند، دچار این مشکل می شوند.

جلوگیری از مه آلود شدن عینک

اما سوال اصلی این است: برای جلوگیری از مه‌گرفتگی عینک با ماسک چه باید کرد؟ در ادامه روش هایی را که می توانید برای رفع مشکل ماسک برای افراد عینکی به کار ببرید، بیان می کنیم.

1- آب و صابون

عدسی های عینک خود را با آب و صابون بشویید و سپس با دستمال خشک کنید. صابون یک لایه نازک روی عدسی عینک ایجاد می کند که از تولید بخار جلوگیری می کند.

2- پایین ریش

عدسی های عینک خود را با آب و صابون بشویید و سپس با دستمال خشک کنید. برای این کار مقدار کمی کف ریش در دو طرف لیوان بریزید و بگذارید خشک شود. سپس آن را با یک پارچه نرم و خشک پاک کنید.

مراقب باشید که فوم اصلاح به روکش عینک شما آسیب نرساند. عدسی برخی از عینک ها دارای روکش های حساسی هستند. قبل از انجام این کار حتما با یک بینایی سنجی مشورت کنید.

3- بالای ماسک را روی بینی سفت کنید

اگر ماسک را به گونه ای روی صورت قرار دهید که هوای کمتری از قسمت بالایی ماسک (روی بینی) خارج شود، این کار به جلوگیری از مه شدن عینک کمک می کند.

ماسک هایی که دارای یک نوار چکش خوار در قسمت بالایی هستند که شکل پل بینی را به خود می گیرد به خوبی از عبور هوای گرم از روی ماسک جلوگیری می کند. این نوار آلومینیومی را روی بینی محکم کنید تا هوای تنفس شما به شیشه عینک نرسد.

مشابه:  چرا پلیس ها به صندوق عقب دست می زنند

4- روی ماسک عینک بزنید

برای اینکه عینک با ماسک اسپری نشود، باید بعد از گذاشتن ماسک عینک را بزنید. بنابراین پل عینک بالای ماسک را می پوشاند. این بدان معنی است که هوای گرم نمی تواند از بالای ماسک خارج شده و به عینک برسد. در نتیجه هوای کمتری به عدسی عینک می رسد و بخار تولید نمی کند.

5- برای جلوگیری از پاشیدن لیوان از دستمال کاغذی استفاده کنید

با قرار دادن یک دستمال روی ماسک می توانید از ورود هوای آزاد به عینک خود جلوگیری کنید. این به شما امکان می دهد بدون مشکل بخار شدن عینک از ماسک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه از مه شدن عینک جلوگیری کنیم؟

6- پارچه ضد مه برای شیشه لیوان

یکی از ساده ترین راه ها خرید دستمال مرطوب مخصوص عینک ضد مه است. بنابراین بهتر است هنگام خرید دستمال مرطوب برای تمیز کردن عینک یا عینک آفتابی دستمال مرطوبی انتخاب کنید که خاصیت ضد بخار داشته باشد.

البته لازم به ذکر است که اکثر این دستمال ها یکبار مصرف هستند و پس از پاک کردن هر دو عدسی عینک خاصیت خود را از دست می دهند و باید دور ریخته شوند. اما در این روزهای کرونا گزینه های بسیار مناسبی به حساب می آیند.

7- اسپری ضد مه لنز عینک

وسیله دیگری که می توانید برای جلوگیری از مه گرفتن شیشه ها خریداری کنید اسپری ضد مه است. این محلول را روی دو طرف لیوان اسپری کنید، بگذارید خشک شود. سپس آن را با یک پارچه نرم و تمیز پاک کنید.

البته همیشه دستورالعمل های روی بسته بندی محصول را بخوانید تا مطمئن شوید که این کار را به درستی انجام می دهید و بهترین نتیجه را می گیرید.

8- شامپو بچه

یک یا دو قطره از شامپو بچه را در هر لنز بریزید و 15 دقیقه صبر کنید. سپس آن را خالی کرده و از عینک ضد مه خود لذت ببرید. عملکرد شامپو کاملاً مانند اسپری های ضد بخار است.

سوالات متداول در مورد اسپری نکردن عینک با ماسک

با کف ریش می‌توان جلوی بخار کردن شیشه عینک هنگام استفاده از ماسک را گرفت؟

آره. برای این کار در دو طرف لیوان کمی کف بریزید و بگذارید خشک شود. سپس آن را با یک پارچه نرم و بدون پرز پاک کنید.

مشابه:  چرا مختار در قیام توابین آنها را یاری نکرد

چگونه از بخار کردن عینک در زمان ماسک زدن پیشگیری کنیم؟

ماسک را بگذارید. گیره بینی را کاملا سفت کنید. عینک را روی آن قرار دهید تا پل عینک ماسک را بپوشاند. به این ترتیب بخار حاصل از نفس شما به شیشه لیوان نمی رسد.

چگونه با دستمال کاغذی می‌توان از بخار کردن شیشه عینک با ماسک جلوگیری کرد؟

یک دستمال کاغذی پهن کنید. آن را با چسب روی قسمت داخلی ماسک بچسبانید. ماسک را بزنید سپس عینک را روی چشم بگذارید.

چه کنیم شیشه عینک با ماسک بخار نکند؟

قبل از استفاده از عینک، آنها را با آب صابون بشویید. لیوان ها را با دستمال خشک کنید. این.

منبع: گفتگو

به طور کلی وقتی هوای گرم به سطح سرد برخورد می کند، بخار آب موجود در هوای گرم مایع شده و به آب تبدیل می شود که به آن پدیده تراکم می گویند. این حالت هنگام ورود به فضای گرم از بیرون در روزهای سرد نیز رخ خواهد داد. مثلاً افرادی که عینک می زنند، وقتی در زمستان از بیرون وارد خانه یا هر فضای گرم دیگری می شوند، عینک آنها مه می شود و دقیقاً همان حالتی است که فرد همزمان از ماسک و عینک استفاده می کند. زمانی که عینک و ماسک میزنید، نفس شما که همان هوای گرم است از بالای ماسک بیرون می آید و به شیشه سرد عینک برخورد می کند و باعث می شود عینک مه آلود شود.

لینک را کپی کنید

از بخار شدن عینک بعد از استفاده از ماسک جلوگیری کنید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، طیف گسترده ای از افراد جامعه از عینک استفاده می کنند، بنابراین بسیاری از افراد با این مشکل مواجه هستند، بنابراین ما چندین راه حل عملی برای جلوگیری از این وضعیت ارائه می دهیم:

لینک را کپی کنید

سفت کردن قسمت بالایی ماسک

اگر ماسک به گونه ای روی صورت قرار گیرد که هوای کمتری از قسمت بالایی خارج شود، شیشه لیوان بخار تولید نمی کند. برخی از ماسک های موجود در داروخانه ها دارای نواری از آلومینیوم چکش خوار در قسمت بالایی خود (روی بینی) هستند که علاوه بر حفظ پایداری ماسک از خروج نفس از بیرون جلوگیری می کند. اگر خودتان ماسک را در خانه درست می‌کنید، می‌توانید این کار را با یک نوار فویل، کش لاستیکی یا وسایل دیگر انجام دهید تا ماسک را ثابت نگه دارید و آن را روی بینی خود محکم کنید.

مشابه:  چرا در ظرف پتری ابتدا اب میریزیم

لینک را کپی کنید

از آب و صابون استفاده کنید

یکی دیگر از راه های جلوگیری از مه شدن عینک پس از استفاده از ماسک این است که عینک خود را با آب و صابون بشویید و سپس با پارچه عینک یا پارچه نرم آن را خشک کنید. با این کار یک لایه نازک صابون روی لنز عینک ایجاد می شود و از بخار شدن آن جلوگیری می کند. توجه داشته باشید که لنز برخی از عینک ها دارای روکش بسیار حساسی هستند، بنابراین توصیه می کنیم قبل از انجام این کار با فردی که عینک را از او خریداری کرده اید مشورت کنید.

لینک را کپی کنید

استفاده از فوم ریش

شاید استفاده از فوم اصلاح برای جلوگیری از مه شدن عینک کمی عجیب به نظر برسد، اما واقعیت این است که اگر روی لنز عینک خود فوم اصلاح بریزید و پس از خشک شدن با یک پارچه نرم آن را پاک کنید، دیگر عینک شما نخواهد بود. بخار، البته به خاطر داشته باشید که استفاده از فوم اصلاح مانند صابون می تواند به لنز عینک شما آسیب برساند، پس حتما در مورد این مشکل تحقیق کنید.

لینک را کپی کنید

روی ماسک عینک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *