چرا نباید از دیجی کالا خرید کنیم

معایب خرید از دیجی کالا

دیجی کالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور است. دیجی کالا نیز با تبلیغات متعدد توانسته خود را در صدر فروشگاه های اینترنتی قرار دهد.

در ایران به دلیل تحریم ها امکان راه اندازی فروشگاه های اینترنتی بزرگ مانند آمازون، علی بابا، eBay و … وجود ندارد. بنابراین در ایران جایگزین هایی برای آنها تعریف شده است. می توان گفت دیجیکال نسخه جایگزین و کپی شده آمازون است.

ما قصد تخریب فروشگاه دیجی کالا را نداریم و فقط حقایق را می گوییم.

اما چرا نباید از دیجی کالا خرید کرد؟

قیمت بسیار بالا در دیجی کالا

در پلتفرم جدید دیجی کالا، فروشندگان قیمت ها را تعیین می کنند. یعنی فروشنده قیمت کالای خود را با توجه به هزینه های بسیار بالای کالاهای دیجیتال مانند: هزینه ارسال، پورسانت کالاهای دیجیتال، هزینه های انبار کالاهای دیجیتال و … تعیین می کند. بنابراین قیمت یک محصول در دیجی کالا چندین برابر قیمت همان کالا در فروشگاه های دیگر است.

معایب خرید از دیجی کالا

معایب خرید از دیجی کالا

تاخیر در ارسال کالا دیجی کالا

هنگام خرید از فروشندگان دیجی کالا، دیجی کالا از فروشنده خود می خواهد که این محصول را در تاریخ مشخص شده ارسال کند. ارسال به موقع محصول امکان پذیر است و در این صورت مشکلی وجود نخواهد داشت. اما اگر برای فروشنده مشکلی پیش بیاید، ممکن است نتواند کالا را به موقع تحویل دهد.

هزینه های حمل و نقل بالا

هزینه ارسال کالا از دیجی کالا برای مشتریان شهرهای دیگر بسیار بالاست. از طرفی اگر از طریق پست ارسال می شد، مشتری هزینه بسیار کمتری را پرداخت می کرد. دیجی کالا به دلیل حجم بالای سرمایه و اعتبار بالا می تواند واجد شرایط ارسال رایگان باشد.

فرکانس بالای یک محصول

در فروشگاه دیجی کالا این امکان وجود دارد که تعداد بسیار زیادی از یک محصول مشابه با همان مدل موجود باشد. البته قیمت ها متفاوت است. این باعث سردرگمی مشتری می شود و او نمی تواند دقیقا همان چیزی را که می خواهد سفارش دهد.

تفاوت عکس ها با محصول ارسالی

برای بسیاری از مشتریانی که از دیجی کالا خرید کرده اند اتفاق افتاده است که محصولات خریداری شده با تصاویر دیجی کالا متفاوت بوده و از خرید و عودت کالا دلسرد می شوند.

معایب خرید از دیجی کالا

امیدواریم فروشگاه بزرگ دیجی کالا بتواند کاستی های خود را برطرف کرده و حقوق مشتریان خود را رعایت کند.

به نظر شما چرا نباید از دیجی کالا خرید کنیم؟

پاسخ را در قسمت نظرات بنویسید.

با گسترش فروشگاه های اینترنتی در کشور، اکنون شاهد ده ها و نه صدها پایگاه فروش مختلف هستیم که هر کدام بر اساس تخصص و علاقه خود اقدام به فروش اقلام مختلفی می کنند. این در حالی است که تعداد فروشگاه هایی که محصولات متنوعی در هسته خود دارند کمتر از سایر فروشگاه هاست و مدیریت چنین فروشگاه هایی بسیار دشوارتر است.

دیجی کالا به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور در بخش خرده فروشی، به برندی مورد اعتماد و شناخته شده توسط مشتریان تبدیل شده و از سال 1384 تا به امروز رشد قابل توجهی را تجربه کرده است، به طوری که پس از وب سایت آپارات، اشتراک ویدئو پربازدیدترین سایت در کشور است. کشور است و هر روز پذیرای صدها هزار بازدید کننده است.

مشابه:  چرا با خوردن غذا معده درد میگیرد

سخت است کسی را پیدا کنید که آنلاین خرید کرده باشد اما نام این فروشگاه را نشنیده باشد. دیجی کالا به عنوان یک برند فروشگاهی پیشرو، قطعا جایگاهی دارد که هیچ بازار آنلاین دیگری به راحتی نمی تواند آن را تهدید کند.

پیشنهاد می کنم قبل از مطالعه ادامه مطلب مقاله آمارهای جالب و منفی گزارش سالانه دیجی کالا را مطالعه کنید.

اما از آنجایی که محبوب بودن و پرفروش بودن همیشه به معنای بهترین و کامل ترین نیست، در اینجا می خواهیم 5 دلیل را به شما بگوییم تا بدانید اگر دیجی کالا خوب است، نقاط ضعفی هم دارد که باعث می شود فروشگاه های دیگر همچنان شانس خوبی در رقابت داشته باشند. با او، برای فروش و داشتن مشتری.

1- قیمت ها همیشه رقابتی نیستند

بارها پیش آمده که قصد خرید محصولی از دیجی کالا را داشته باشم اما با یک جستجوی ساده در فروشگاه اینترنتی دیگری با قیمت کمتری برای این محصول مواجه شدم. محصولی با همان مشخصات و حتی گارانتی که به من ثابت کرد با وجود اینکه دیجی کالا بیشترین موجودی را دارد، لزوما بهترین قیمت را به شما نمی دهد.

شاید این اختلاف قیمت برای بسیاری از افراد در خرید محصولات زیر 100 هزار تومان ناچیز باشد و راحتی خرید و اطمینان بالا را فدای چند هزار تومان می کنند، اما اگر مبلغ خرید میلیونی شود و اختلاف قیمت چند ده یا حتی چند ده باشد. . صدها هزار تومان، آنگاه کاربر فکر می کند و متوجه می شود که خرید از دیجی کالا در شرایطی که باید برای یک کالای مشابه قیمت بالاتری بپردازد، اصلا منطقی نیست!

حتی در این بین فهمیده شده که خود دیجی کالا به برخی صاحبان کالا پیشنهاد افزایش قیمت این محصول را می دهد! آیا این پیشنهاد واقعاً به نفع مشتری و مطابق با عرضه کالا با قیمت رقابتی است یا سوء استفاده از اعتماد او به فروشگاه و اعتبار برند است؟

2- تحویل طولانی و زمان بندی نامناسب

شاید بتوان این گزینه را بزرگترین نقطه ضعف فروشگاه های اینترنتی (به ویژه فروشگاه های بزرگتر) نسبت به بازار سنتی دانست. زیرا هنگام خرید در یک فروشگاه در شهر، به محض پرداخت، کالای خود را دریافت می کنید که در خریدهای اینترنتی صدق نمی کند. البته بسیاری از فروشگاه های اینترنتی، به خصوص فروشگاه های کوچکتر که بسیاری از آنها فقط به عنوان بازاریاب یک فروشگاه عمل می کنند، ظرف چند ساعت کالا را برای شما ارسال می کنند، اما در دیجی کالا وضعیت متفاوت است.

اگر برای دریافت کالای خود عجله دارید، هیچ راهی برای سریعتر دریافت آن وجود ندارد، حتی اگر هزینه بیشتری بپردازید. این دیجی کالا است که تاخیر را به شما اطلاع می دهد و عموما این تاخیر 48 ساعت پس از خرید شما می باشد که در صورت خوش شانسی و حضور در تهران توسط پیک های این شرکت به شما تحویل داده می شود.

مشابه:  چطور با حرف مخ بزنیم فن بیان

از آنجایی که برخی از محصولات دیجی کالا در انبار این شرکت موجود نمی باشد و دیجی کالا در واقع به عنوان واسطه فروش فعالیت می کند، این مدت را می توان تا 4 یا حتی 5 روز افزایش داد که به طور کلی یک ضعف برای خرید فوری و ضروری است. بزرگ در نظر گرفته شود.

در ضمن هنگام خرید از دیجی کالا فقط روزی دو بار با طیف وسیع آن را جلوی چشم خود خواهید یافت. یکی از ساعت 9:00 تا 15:00 و دیگری از ساعت 15:00 تا 22:00 که معمولاً با توجه به فاصله زمانی 6 و 7 زمان مناسبی در نظر گرفته نمی شود و ممکن است مجبور باشید چندین ساعت منتظر بمانید تا محصول آماده شود. وارد شوید بدون اینکه دقیقا بدانید چه زمانی می رسد، فقط صبر کنید.

جالب اینجاست که حتی این ساعات طولانی هم تضمینی برای رسیدن کالای شما نیست! شاید برای من پیش آمده باشد که پیک این شرکت برای تحویل قبل از ساعت 9 صبح یا بیش از یک ساعت تاخیر و بعد از ساعت 15 آمده باشد! پس در این زمینه نه تنها نمی توان به پیشرفت امیدوار بود، بلکه باید امیدوار بود که خودشان هم همین برنامه ها را رعایت کنند!

3- پیشنهادهای ویژه که گاهی اوقات خاص نیست!

یکی از پرطرفدارترین بخش های دیجی کالا، قسمت پیشنهادات ویژه است که این شرکت با اعطای تخفیف های ویژه بر روی محصولات مختلف، سعی دارد کاربر را به دلیل قیمت پایین تر به خرید آن ترغیب کند. اما اگر به این محصولات دقت کنیم متوجه می شویم که محصولاتی مانند موبایل و لپ تاپ که قیمت ثابتی با حاشیه سود پایین دارند همیشه کمترین میزان تخفیف را دارند و محصولاتی مانند عطر، کفش، ابزار ساختمانی و … . تخفیف های بیشتری دریافت کنید محصولاتی که با یک جستجوی ساده در قیمت اصلی خود (قبل از تخفیف) متوجه می‌شویم که قیمت آن‌ها گاهاً بالاتر از حد معمول است و به نوعی بخش بزرگی از تخفیف با هدف بازگرداندن مبلغ کالا به قیمت واقعی بوده است. قیمت

یادم می آید یک بار محصولی از قسمت شگفت انگیز حدود 1 میلیون تومان تخفیف گرفت، با مدیر بازاریابی آن شرکت (صاحب محصول) صحبت کردم که چرا چنین تخفیف عجیبی روی کالای شما درج شده است و آیا واقعاً هستید؟ چیزهای زیادی در مورد آیا شما از محصول خود سود می کنید؟ وی پاسخ داد که خود دیجی کالا در حال افزایش قیمت این محصول است و با درج چنین تخفیفی به نظر می رسد قیمت آن را نصف کرده است در حالی که قیمت اصلی محصول به قیمتی نزدیک به همان قیمت کاهش می یابد و ما به این می گوییم. حیرت آور!

4- محتوای غیر قابل اعتماد

اگر می‌خواهید محصولی مانند آیفون بخرید، با ده‌ها نوع نقد و بررسی آنلاین روبرو می‌شوید که قبل از انتخاب آن محصول، مزایا و معایب آن را به شما اطلاع می‌دهند.

مشابه:  چرا در فوتبال بچه وارد زمین میشوند

اما اگر قصد خرید محصولی مانند بالش طبی یا کود گیاهی را دارید، یافتن نقد و بررسی این محصول در بازار کار آسانی نیست و چاره ای جز تکیه بر نوشته های درج شده در زیر محصول نیست. از آنجایی که دیجی کالا با کمک تیم تهیه محتوای خود سعی کرده تا حد امکان نظرات و تصاویر اختصاصی را برای محصولات مختلف درج کند، پس باید به این کلمات اعتماد کنید و محصول خود را دریافت کنید، اما غافل از اینکه در بسیاری از موارد این توضیحات و انتقادها دور از واقعیت است

در واقع دیجی کالا در قسمت نقد و بررسی بیشترین تمرکز را بر روی تعریف و تمجید از کالای خاص برای فروش آن به مشتری می گذارد و تنها گاهی به ایرادات جزئی اشاره می کند. نگاهی به بخش بررسی برخی از محصولات به وضوح نشان می دهد که خریدار چقدر از خرید آن محصول پشیمان شده است و آنچه در مورد آن خوانده است با آنچه دریافت کرده است تفاوت فاحشی دارد! پس ای کاش دیجی کالا به عنوان فروشگاهی که اولین کلمه در شعارش «بررسی» است، همیشه حداقل ارزیابی منصفانه ای از محصولات موجود خود ارائه می کرد!

5- دسته بندی های زیاد و عجیب!

دیجی کالا در ابتدای فعالیت خود عمدتاً بر روی محصولات الکترونیکی مانند تلفن همراه، لپ تاپ، دوربین و … تمرکز داشت و به همین دلیل کاربر می توانست با ورود به دسته بندی مورد نظر، محصولات مرتبط را به راحتی پیدا و انتخاب کند.

با گسترش این فروشگاه، تنوع محصولات به حدی رسید که می‌توان از سه چرخه برقی ساده گرفته تا لباس‌شویی و پوشک بچه سفارش داد و به همین دلیل طبقه‌بندی محصولات اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد.

پیدا کردن محصولات خاصی مانند تلفن همراه، تلویزیون و یخچال کار سختی نیست، اما برخی از محصولات به راحتی پیدا نمی شوند و فقط با جستجو می توانید آنها را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر قصد خرید محصولی مانند ساعت هوشمند را دارید، احتمالاً آن را در دسته محصولات دیجیتال جستجو خواهید کرد، اما اشتباه می کنید زیرا این دستگاه های دیجیتال در دسته زیبایی و سلامت قرار می گیرند!

از طرفی با راه اندازی دپارتمان خودرو در دیجی کالا شاهد حضور زیرمجموعه هایی هستیم که شاید 90 درصد ساکنان کشورمان حتی در عمر خود ندیده و نخواهند دید! به عنوان مثال با وجود سگمنت هایی مانند خودروهای لامبورگینی و فراری می توان امیدوار بود که این محصولات به زودی در سبد خرید دیجی کالا عرضه شوند و مردم با پرداخت های ناچیز چند میلیارد تومانی لامبورگینی آونتادور و فراری اسپایدر را درب منزل تحویل بگیرند. ?

در واقع وجود چنین بخش هایی که خود فروشگاه به خوبی از آن مطلع است، فقط برای مواردی مانند سئوی بهتر و جذب بازدیدکننده از طریق جستجوی موتورها و مواردی از این دست، گزینه ناموجود به صورت دائمی در جلوی آنها درج می شود. برای یک فروشگاه آنلاین خوب نیستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *