چرا وقتی سیر میخورم معده درد میگیرم

آنچه در این مقاله می خوانید

1. گاستریت یا ورم معده التهاب پوشش داخلی دیواره معده است که در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شود. 2. سوزش سر دل، ناراحتی معده، آروغ و نفخ از علائم اصلی گاستریت هستند. 3. درمان های دارویی، خانگی، گیاهی و طب سنتی مختلفی برای این بیماری وجود دارد….

فهرست

در مورد گاستریت چه می دانید؟ مشکلات معده و درگیری های دستگاه گوارش امروزه بسیار شایع است و تقریباً می توان گفت که دیگر محدود به سن و افراد نیست. معده درد و مشکلات ناشی از آن یکی از شایع ترین بیماری هایی است که در جوامع مختلف دیده می شود.

یکی از مهم ترین بیماری های معده ورم معده است. نام دیگر آن گاستریت است که به طور کلی به التهاب و مشکلات گوارشی در معده اشاره دارد. این بیماری را می توان با شدت های مختلف تجربه کرد و بسته به شرایط بیمار درمان های مختلفی برای گاستریت وجود دارد. در ادامه بیشتر با ورم معده، علائم آن و نحوه درمان آن آشنا خواهیم شد.

در دکترتو می توانید با بهترین متخصصین گوارش شهر خود آشنا شوید، به صورت تلفنی و آنلاین با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای ویزیت حضوری وقت بگیرید.

گاستریت چیست؟

گاستریت یک اصطلاح کلی برای گروهی از شرایط است که یک ویژگی مشترک دارند: التهاب پوشش معده. در واقع، التهاب دیواره معده، تحریک یا فرسایش پوشش داخلی معده است. این مشکل می تواند به طور ناگهانی یا حاد ایجاد شود یا افراد به تدریج یا به طور مزمن با آن درگیر شوند. گاستریت را می توان یکی از شایع ترین بیماری های گوارشی دانست.

در این حالت مخاط که پوشش داخلی معده است تحت تأثیر قرار می گیرد و پوشش داخلی معده ملتهب می شود. شکل دیگری از التهاب معده نیز گاستروپاتی نامیده می شود، که در آن ممکن است پوشش معده آسیب ببیند اما التهاب کمی وجود دارد یا اصلا وجود ندارد. با این حال، حالات مختلف گاستریت را می توان مشاهده کرد.

انواع گاستریت

متخصصان انواع مختلفی از گاستریت و گاستروپاتی را شناسایی کرده اند. دلیل این طبقه بندی متفاوت، تفاوت در علل التهاب معده است. یکی از دسته بندی های آن را می توان حاد یا مزمن دانست.

در حالت مزمن، بیماری به کندی توسعه می یابد و مدت طولانی ادامه می یابد. در موارد حاد، بیماری به طور ناگهانی و برای مدت کوتاهی بروز می کند. برخی از اشکال گاستریت فرسایشی هستند، به این معنی که پوشش معده را فرسایش می دهند و باعث شکستگی های کم عمق در دیواره و پوشش معده می شوند که در نهایت منجر به زخم می شود. سایر اشکال گاستریت نیز غیر فرسایشی هستند. در نهایت بسته به علت التهاب معده، دسته بندی های موجود برای این بیماری به شرح زیر است:

عفونت اچ پیلوری می‌تواند علائمی مانند درد معده، سوزش معده و غیره داشته باشد.

1. گاستریت هلیکوباکتر پیلوری

گاستریت هلیکوباکتر که توسط باکتری به همین نام (H. pylori) ایجاد می شود، یکی از شایع ترین انواع گاستریت است. این نوع التهاب معده در اثر عفونت هلیکوباکتر پیلوری ایجاد می شود و به عنوان گاستریت مزمن در نظر گرفته می شود. این نوع التهاب معده می تواند مهم ترین علت زخم معده باشد. اگر عفونت ناشی از این باکتری درمان نشود، گاستریت هلیکوباکتر پیلوری می تواند مادام العمر باقی بماند و خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش دهد.

2. گاستروپاتی واکنشی

گاستروپاتی واکنشی زمانی رخ می دهد که پوشش معده در مدت طولانی با مواد محرک تماس پیدا کند. انواع خاصی از مسکن ها به نام داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)، الکل و صفرا شایع ترین محرک ها هستند. گاستروپاتی واکنشی مزمن است و می تواند فرسایشی باشد. NSAID ها شایع ترین علت غیر عفونی زخم های گوارشی هستند و می توانند باعث خونریزی، انسداد یا سوراخ شدن معده یا روده کوچک شوند. بر این اساس، در این شرایط، درمان التهاب معده و روده ضروری است.

3. گاستریت خود ایمنی

گاستریت خودایمنی زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی به سلول های سالم در پوشش معده حمله می کند. این بیماری خودایمنی مزمن و به طور کلی غیر فرسایشی است. گاستریت خودایمنی در افراد مبتلا به سایر بیماری‌های خودایمنی مانند بیماری هاشیموتو و دیابت نوع 1 شایع‌تر است. این وضعیت با کمبود ویتامین B12 نیز مرتبط است.

4. گاستروپاتی فرسایشی حاد

گاستروپاتی فرسایشی حاد می تواند پس از قرار گرفتن در معرض محرک هایی مانند NSAID ها، الکل یا کوکائین رخ دهد. نوعی گاستروپاتی فرسایشی حاد به نام گاستریت استرس زمانی اتفاق می‌افتد که شرایط سلامتی جدی مانند آسیب یا سوختگی شدید، بیماری شدید یا سپسیس ناشی از پیوند باعث کاهش جریان خون در پوشش معده می‌شود.

این کاهش جریان خون از عملکرد طبیعی مکانیسم‌های محافظتی معده جلوگیری می‌کند و اجازه می‌دهد اسید معده با پوشش معده تماس پیدا کند و به آن آسیب برساند. در گاستروپاتی فرسایشی حاد، پوشش معده به سرعت دچار فرسایش، زخم و خونریزی می شود. خونریزی اغلب سبک است اما می تواند شدید نیز باشد.

سوزش سر دل، معده درد، آروغ زدن و نفخ از علائم اصلی ورم معده هستند.

علائم التهاب معده چیست؟

علائم تورم و التهاب دیواره معده می تواند در تشخیص و پایش بیماری توسط بیمار و متخصص گوارش کمک کننده باشد. مهمترین علائم گاستریت عبارتند از:

معده درد و شکم درد

نفخ شکم

سوء هاضمه

سکسکه

سوزش سر دل، به خصوص احساس سوزش در قسمت فوقانی معده که با خوردن غذا بدتر یا بهتر می شود.

گرفتگی و اسپاسم دردناک در معده

حالت تهوع

استفراغ، به ویژه گاهی اوقات استفراغ خونی یا حاوی مواد قهوه ای رنگ

مدفوع سیاه و قیری رنگ

احساس پری در قسمت بالایی شکم بعد از غذا خوردن

گاهی به دلیل احساس پری و سنگینی معده باعث تنگی نفس می شود و باید برای درمان ورم معده و تنگی نفس چاره اندیشی کرد.

تورم دیواره معده و بی اشتهایی

کاهش وزن غیر ضروری

آروغ زدن به دلیل سوء هاضمه یا ریفلاکس یکی دیگر از علائم التهاب معده است.

البته باید توجه داشت که ورم معده همیشه علائم و نشانه هایی ندارد و بیماری می تواند بی سر و صدا پیشرفت کند.

هر چند وقت یکبار دچار معده درد و سوء هاضمه می شوید؟ آیا گاستریت دارید؟

با یک متخصص مشورت کنید.

علائم گاستروانتریت چیست؟

یکی از انواع التهاب معده زمینه عصبی و استرس زا دارد. هنگامی که افراد دچار درد شدید معده از یک شوک ناگهانی، مشکلات روانی و اضطراب یا عصبی می شوند. برخی از علائم بارز این نوع گاستریت عبارتند از درد شدید معده، اسپاسم دردناک ناگهانی، تهوع و استفراغ، سوزش سر دل و نفخ شکم که از بارزترین علائم گاستریت عصبی هستند.

بارزترین علائم نفخ معده یا ورم معده درد معده، نفخ، سوزش سر دل، آروغ زدن و سوء هاضمه است. در صورت مشاهده این علائم به متخصص گوارش مراجعه کنید.

چه چیزی باعث تورم دیواره معده می شود؟

گاستریت التهاب مخاط معده است. ضعف و آسیب به سد مخاطی که از پوشش معده محافظت می کند، به شیره های گوارشی فرد اجازه می دهد تا به پوشش معده آسیب برساند و آن را ملتهب کند. علل التهاب معده را می توان در موارد مختلف یافت. گاستریت می تواند ناشی از تحریک ناشی از مصرف زیاد الکل، بیماری های همراه با استفراغ مزمن، استرس و عصبی بودن، مصرف برخی داروها مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن یا سایر داروهای ضد التهاب و غیره باشد.

مشابه:  چرا چشم به مرور زمان کوچک می شود

گاهی اوقات علت گاستریت عفونت باکتریایی هلیکوباکتر پیلوری است. رفلاکس صفرا نیز می تواند یکی از علل التهاب معده باشد. بازگشت صفرا از مجاری صفراوی به معده، عفونت های ناشی از باکتری ها و ویروس ها و … از مهم ترین علل التهاب معده و روده هستند. در صورت عدم درمان، می توانند منجر به از دست دادن خون شدید و افزایش خطر ابتلا به سرطان معده شوند.

علاوه بر این، برخی از بیماری ها می توانند ورم معده را تشدید کنند. بیماری کرون و سارکوئیدوز از جمله آنها هستند. در سارکوئیدوز، مجموعه ای از سلول های التهابی در بدن ایجاد می شود. بالا رفتن سن نیز می تواند خطر گاستریت را افزایش دهد، زیرا با افزایش سن پوشش معده نازک می شود و از آنجایی که افراد مسن نسبت به افراد جوان تر احتمال ابتلا به عفونت هلیکوباکتر پیلوری یا بیماری های خود ایمنی را دارند، خطر گاستریت افزایش می یابد. علاوه بر این، افراد مبتلا به ایدز یا عفونت های انگلی بیشتر مستعد ابتلا به گاستریت هستند.

گاستریت چگونه تشخیص داده می شود؟

برای تشخیص گاستریت، متخصص گوارش، سابقه پزشکی و خانوادگی بیمار را بررسی می کند و یک ارزیابی فیزیکی کامل انجام می دهد. علاوه بر این، برای تشخیص گاستریت، ممکن است یک سری آزمایشات نیز درخواست شود.

یکی از روش های تشخیصی مورد استفاده، آندوسکوپی فوقانی است که در آن یک لوله نازک حاوی یک دوربین کوچک از طریق دهان بیمار وارد معده می شود و وضعیت مخاط معده را بررسی می کند. پزشک التهاب و وسعت آن را بررسی می کند و بسته به شرایط ممکن است بیوپسی نیز انجام دهد. در طول بیوپسی، نمونه کوچکی از بافت برداشته می شود و سپس برای تجزیه و تحلیل بیشتر به آزمایشگاه فرستاده می شود.

آزمایش خون نیز ممکن است توسط پزشک تجویز شود. ممکن است آزمایش های مختلف خون انجام شود. به عنوان مثال، ممکن است برای تعیین اینکه آیا یک فرد کم خون است یا خیر، گلبول های قرمز تجویز می شود. آزمایش خون دیگر آزمایش هلیکوباکتر پیلوری برای تشخیص عفونت باکتریایی است. از طریق آزمایش های غربالگری خون، کم خونی های مزمن و خطرناک نیز تشخیص داده می شود.

همچنین ممکن است برای تشخیص التهاب دیواره معده آزمایش مدفوع درخواست شود. آزمایش خون مخفی مدفوع که وجود خون در مدفوع را نشان می دهد، یکی از این موارد است. وجود خون در مدفوع را می توان یکی از علائم گاستریت دانست.

راه‌های تشخیص ورم معده

درمان ورم معده چیست؟

درمان گاستریت بسیار مهم است. به خصوص پس از تشخیص نوع تورم و علت آن، انتخاب درمان مناسب از طریق مشاوره دارویی توسط متخصص گوارش بسیار مهم است. درمان گاستریت به علت آن بستگی دارد. درمان دارویی گاستریت شامل طیف وسیعی از درمان ها است. درمان ها شامل موارد زیر است:

آنتی اسیدها و سایر داروهای مناسب برای گاستریت مصرف کنید

درمان ورم معده با قرص های شیمیایی

درمان های خانگی و رژیم غذایی برای التهاب مخاط معده

درمان های گیاهی و استفاده از داروهای گیاهی برای ورم معده

درمان ورم معده در طب سنتی

نام قرص معده

گفتیم گاستریت التهاب معده است که انواع مختلفی دارد و همه این عوامل در نهایت منجر به ورم معده می شود. درمان این بیماری با قرص هایی نیز انجام می شود که با فعالیت و کاربرد خود ورم معده را بهبود می بخشد. لایه داخلی معده باید با این داروها از تورم و التهاب پاک شود. داروهای مورد استفاده برای درمان ورم معده شامل آنتی اسیدها و مسدود کننده های اسید معده هستند.

این قرص ها میزان اسید آزاد شده در معده و دستگاه گوارش را کاهش داده و وضعیت معده را بهبود می بخشد. می دانید که اگر بافت های داخلی معده به خوبی محافظت نشود، اسید ممکن است آسیب ببیند. بنابراین، آسیب رساندن به معده با اسید در ورم معده آسان تر از معده سالم است. به عنوان مثال، نام قرص التهاب معده که بسیار رایج است، شامل موارد زیر است:

سایمتیدین

فاموتیدین

این داروها ضد اسید هستند، معده را تسکین می دهند و مانند آب روی آتش عمل می کنند. فاموتیدین یکی از رایج ترین داروهایی است که برای درمان گاستریت استفاده می شود.

درمان قطعی ورم معده

برای درمان دائمی ورم معده، باید اسید معده را متعادل کنیم. گفتیم لایه داخلی معده به اسید حساس می شود و به همین دلیل است که فرد دچار ورم معده یا التهاب معده می شود. یا این لایه باید تقویت شود و اگر مشکلی وجود دارد باید برداشته شود (مثلاً اگر عفونت هلیکوباکتر پیلوری دارد باید درمان شود، زیرا این عفونت معده را مستعد التهاب و زخم می کند. ) یا مقدار مقدار اسید روی این لایه باید کاهش یابد تا باعث تحریک شود. و به درد نمیخوره

برای درمان قطعی گاستریت از آنتی اسیدها استفاده می شود. البته اثربخشی درمان به شدت بیماری و میزان اسید ترشح شده در معده بستگی دارد. علاوه بر این، توصیه های بهداشتی بیمار و تغذیه ای که در اختیار او قرار می گیرد، می تواند در درمان قطعی گاستریت نقش اساسی داشته باشد.

داروهای مورد استفاده برای درمان گاستریت یا خنثی کننده اسید هستند یا داروهایی که از تولید اسید جلوگیری می کنند.

درمان سریع گاستریت

اگر می خواهید به سرعت از شر التهاب معده خلاص شوید و در شرایطی هستید که می خواهید هر چه زودتر از شر التهاب معده خود خلاص شوید و درد از بین برود، می توانید از قرص ها استفاده کنید. برخی از داروها، مانند آنتی اسیدها، می توانند اثر فوری بر درد گاستریت داشته باشند.

به عنوان مثال، اگر گاستریت با درد و ناراحتی شروع شد، فاموتیدین مصرف کنید و به طور معجزه آسایی، این مشکل به سرعت حل می شود.

اما اگر می خواهید در طولانی مدت از شر این بیماری خلاص شوید، راه حل شما رعایت نکاتی است. برخی از این نکات عبارتند از:

شما باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و آن را به خوبی رعایت کنید.

برخی از غذاها مانند سیر می توانند مفید و موثر باشند. از عصاره سیر استفاده کنید.

اگر عفونت معده دارید آن را درمان کنید و هرگز بیماری های گوارشی را نادیده نگیرید.

سعی کنید تحت نظر یک متخصص گوارش خوب باشید و هر زمان که متوجه تغییر در سیستم گوارش خود شدید، آن را به پزشک خود گزارش دهید.

از درمان‌های خانگی ورم معده می‌توان به عسل و چای سبز اشاره کرد.

درمان خانگی گاستریت

یکی دیگر از گزینه های درمانی، درمان گاستریت در خانه است. مبتلایان به گاستریت ابتدا باید یک سری رژیم های غذایی خاص را دنبال کنند و ببینند چه چیزی برای ورم معده مفید است و چه غذاهایی برای درمان ورم معده نباید مصرف شود.

مشابه:  چرا به من سهام عدالت تعلق نگرفت

اجتناب از برخی غذاها از جمله غذاهای تند و تند، حذف غذاهای محرک مانند لاکتوز موجود در لبنیات یا گلوتن موجود در گندم و غیره از رژیم غذایی برخی از درمان‌های خانگی گاستریت هستند. برای یافتن بهترین درمان برای التهاب مخاط معده، بهتر است از متخصص گوارش خود بپرسید که چه چیزی برای ورم معده مفید است و کسانی که از ورم معده رنج می برند چه غذاهایی باید مصرف کنند تا دچار مشکلات گوارشی نشوند.

علاوه بر این موارد، مصرف برخی میوه ها و غذاها نیز می تواند در درمان خانگی ورم معده موثر باشد. به عنوان مثال، برخی منابع استفاده از خرما را برای درمان خانگی گاستریت توصیه می کنند. به ویژه خرما و ورم معده می تواند در صورت مشکلات ناشی از سوء هاضمه موثر باشد. در برخی موارد، قطع مصرف داروهای ضد التهاب یا الکل می تواند به طور طبیعی علائم گاستریت را تسکین دهد. از طرفی برای مراقبت در منزل توصیه می شود وعده های غذایی کوچکتر و مکرر مصرف شود.

1. درمان خانگی گاستریت با رژیم غذایی

یکی از روش های درمانی برای رفع التهاب معده، در نظر گرفتن رژیم غذایی ضد التهابی است. چه غذاهایی برای ورم معده مضر است؟ بنابراین، باید به دنبال لیستی از غذاهای تشدید کننده علائم گاستریت باشید و از خوردن آنها خودداری کنید. لبنیات یکی از آنهاست. ماست و ورم معده دو گزینه متضاد و معمولا محدود در رژیم غذایی برای درمان گاستریت هستند. بنابراین، هنگام درمان در خانه، باید تحقیق کنیم که در صورت گاستریت چه بخوریم و از چه غذاهایی پرهیز کنیم. غذاهای شیرین، الکل و غذاهای اسیدی نیز از جمله مواردی هستند که باید محدود شوند.

یکی از روش های درمانی برای رفع التهاب معده، در نظر گرفتن رژیم غذایی ضد التهابی است.

2. درمان خانگی با پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها می توانند به بهبود هضم و تقویت حرکات منظم روده کمک کنند، بنابراین می توان آنها را یک درمان قطعی برای گاستروانتریت در نظر گرفت. مکمل‌های پروبیوتیک باکتری‌های خوب را به دستگاه گوارش فرد معرفی می‌کنند که می‌تواند به توقف گسترش هلیکوباکتر پیلوری نیز کمک کند. کفیر یکی از این موارد است.

3. درمان ورم معده با عسل

عسل یکی دیگر از گزینه های مورد استفاده در درمان مشکلات معده است. عسل دارای خواص ضد باکتریایی است و می تواند در مبارزه با عفونت های معده موثر باشد. بنابراین، عسل معمولاً در گزینه‌های درمانی خانگی برای التهاب مخاط معده استفاده می‌شود.

4. درمان ورم معده با سرکه سیب

سرکه سیب تولید اسید اضافی در معده را کاهش می دهد و ثبات را باز می گرداند. حتی می تواند باکتری هایی را که به پوشش معده آسیب می رسانند، بکشد. افزودن کمی عسل به سرکه می تواند پوشش آسیب دیده معده را تسکین دهد.

5. درمان خانگی گاستریت سیر

سیر به دلیل خواص ضد قارچی و ضد میکروبی خود شناخته شده است. می تواند با هدف قرار دادن هلیکوباکتر پیلوری و کاهش تشکیل گاز در معده به مدیریت گاستریت کمک کند.

6. درمان خانگی گاستریت با آب نارگیل

گفته می شود آب و شیر نارگیل دارای پتانسیل ضد عفونی کننده هستند که می توانند به کشتن باکتری های مسئول عفونت های معده و روده کمک کنند. همچنین می تواند در تقویت سیستم ایمنی و بهبود روند بهبود بیماری ها موثر باشد.

کلم بروکلی، و همچنین سایر گیاهان سبز، به ویژه برای درمان التهاب پوشش عصبی معده مفید است.

7. کلم بروکلی

بروکلی یک سبزی مفید است. این یکی از بهترین درمان های خانگی برای مدیریت گاستریت است زیرا حتی در غذاهای روزمره نیز استفاده می شود. بروکلی بسیاری از مواد مغذی ضروری را فراهم می کند که می تواند به تسکین علائم گاستریت کمک کند. کلم بروکلی، و همچنین سایر گیاهان سبز، به ویژه برای درمان التهاب پوشش عصبی معده مفید است.

8. آب سیب زمینی

یک درمان خانگی عالی برای ورم معده نوشیدن آب سیب زمینی خالص با معده خالی است. این ترکیب اسید معده را کاهش می دهد و باعث کاهش درد، رفلاکس اسید و سوزش سر دل می شود. آب سیب زمینی در برابر گاستریت حاد، مزمن یا ناشی از استرس موثر است.

داروهای مناسب برای ورم معده

داروهای معده برای درمان ورم معده طیف وسیعی را شامل می شود. در ادامه مهم ترین داروهایی که می توانید برای ورم معده استفاده کنید را بررسی کرده ایم:

فاموتیدین یکی از رایج ترین داروهایی است که برای درمان مشکلات معده از جمله ورم معده تجویز می شود. فاموتیدین به عنوان یک قرص گاستریت یک آنتی اسید است که می تواند اسید معده را خنثی کند.

قرص های گوارشی برای ورم معده نیز برای هضم بهتر غذا و کاهش نفخ بعد از غذا تجویز می شود که باید قبل از غذا مصرف شود.

دیمیتیکون نیز همین اثر را بر ورم معده دارد و یکی از داروهای موثر برای درمان ورم معده و کاهش عوارض آن به شمار می رود.

آنتی اسیدها و داروهایی که پمپ های پروتون یا مسدود کننده های H-2 را مهار می کنند، گزینه های درمانی دیگری هستند که برای درمان گاستریت تجویز می شوند. این داروها به ویژه برای کاهش اسید معده و اثرات منفی و مخرب آن بر مخاط معده استفاده می شود. مهمترین آنها امپرازول، لانسوپرازول و پانتوپرازول است. در درمان قطعی ورم معده استفاده از این داروها بسیار مهم است.

درمان گاستریت با قرص هایی که برای درمان عفونت ناشی از هلیکوباکتر پیلوری ایجاد شده است، یکی از درمان های رایج برای گاستریت است. برای رفع التهاب معده در این شرایط، پزشک ممکن است ترکیبی از چندین آنتی بیوتیک مانند آموکسی سیلین، کلاریترومایسین و مترونیدازول را به همراه یک داروی مسدودکننده اسید تجویز کند. این دارو برای درمان سوزش سر دل ناشی از تورم مخاط معده تجویز می شود. گاهی اوقات، برای درمان کم خونی ناشی از التهاب مخاط معده، پزشک ممکن است تزریق ویتامین B12 را تجویز کند. برای درمان گاستریت عصبی نیز قرص گاستریت عصبی تجویز می شود.

قبل از مصرف قرص های التهاب معده، بهتر است با یک دکتر که در مورد علائم التهاب معده و گزینه های درمانی آگاه است صحبت کنید. باید ببینید چه چیزی برای ورم معده مفید است و داروی مناسب گاستریت را برای شرایطی که با آن روبرو هستید تهیه کنید.

امپرازول برای ورم معده

امپرازول یکی از داروهایی است که پمپ پروتون را برای تولید اسید مهار کرده و از تولید آن جلوگیری می کند. با این کار اسید معده را کاهش می دهد و به معده اجازه می دهد تا تورم خود را ترمیم کند و از شر التهاب خلاص شود. این دارو یکی از داروهای موثر در درمان ورم معده است. جالب است بدانید که با امپرازول که یک تیر است می توانید دو هدف را بزنید.

اخیراً تحقیقات نشان داده است که امپرازول کار دیگری در معده انجام می دهد و در واقع این دارو دو کار را بر عهده دارد:

مشابه:  چرا به داماد شب عروسی نبات میدن

از تولید اسید در معده جلوگیری می کند و معده کمی آرام می شود.

این دارو همچنین دارای خاصیت میکروب کشی بوده و دارای اثرات بازدارنده و مخربی علیه هلیکوباکتر پیلوری می باشد.

چه چیزی برای گاستریت بهتر است؟ این دارو معمولاً روزانه مصرف می شود و هر روز صبح یک امپرازول مصرف می شود. 2-3 روز طول می کشد تا دارو شروع به کار کند، اما معمولاً بیش از 3-4 هفته طول می کشد تا این دارو به طور کامل روی ورم معده اثر کند.

البته این دارو می تواند خطر گاستریت آتروفیک را افزایش دهد. در این صورت ورم معده تشدید خواهد شد.

آیا به دنبال بهترین دارو برای کنترل علائم گاستریت هستید؟ با یک متخصص گوارش مشورت کنید.

بهترین درمان گیاهی برای التهاب مخاط معده چیست؟

درمان گیاهی ورم معده نیز یک راه موثر برای حل این مشکل است. در این زمینه، گزینه های درمانی بسیاری از جمله ترکیبات مختلف گیاهی، چای و محصولات مشابه وجود دارد. مکمل عصاره سیر یکی از مواردی است که می توان از آن برای کاهش علائم گاستریت استفاده کرد. نعناع، ​​زنجبیل و میخک از جمله ترکیبات گیاهی موثر در درمان التهاب معده هستند. روغن های ضروری مانند روغن لیمو، روغن جوجوبا، روغن نارگیل و روغن زیتون نیز می توانند در درمان ورم معده موثر باشند.

1. درمان چای سبز و عسل

یک مطالعه نشان داده است که نوشیدن چای سبز و عسل می تواند در تسکین علائم ناراحتی معده و کاهش شیوع هلیکوباکتر پیلوری در دستگاه گوارش بسیار موثر باشد.

2. درمان گاستریت با زنجبیل

زنجبیل یکی دیگر از ترکیبات گیاهی طبیعی است که برای درمان گاستریت استفاده می شود. در درمان گیاهی گاستریت، زنجبیل را می توان به صورت دم کرده یا چای مصرف کرد. این ترکیب در تسکین درد معده و کاهش حالت تهوع موثر است.

3. درمان التهاب مخاط معده با پاپایا

پاپایا حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. حتی حاوی پاپائین است، آنزیمی که به هضم پروتئین غذا کمک می کند و تشکیل گاز در معده را کاهش می دهد. بر این اساس، می توان از آن برای درمان ورم معده استفاده کرد.

4. درمان ورم و التهاب معده با عسل و دارچین

تاثیر عسل در کاهش علائم التهاب معده و تسکین درد معده به اثبات رسیده است. یکی از دمنوش های گیاهی موثر برای درمان ورم معده، مصرف همزمان عسل و دارچین است. این ترکیب می تواند به کاهش نفخ شکم، درد معده و حالت تهوع کمک کند.

5. عصاره های گیاهی برای ورم معده

عصاره های گیاهی مانند نعناع یا دمنوش های گیاهی مانند چای لیمو گزینه های گیاهی برای درمان گاستریت هستند. آلوئه ورا یکی دیگر از ترکیبات گیاهی است که برای درمان التهاب معده استفاده می شود. این ترکیب دارای خواص ضد التهابی است که می تواند ناراحتی معده را کاهش دهد و درد معده را تسکین دهد.

عصاره های گیاهی مانند نعناع یا دمنوش های گیاهی مانند چای لیمو گزینه های گیاهی برای درمان گاستریت هستند.

6. چای فلفل برزیلی

فلفل برزیلی دارای خواص ضد درد، ضد التهاب، خلط آور و ضد اسید است که همگی در درمان ورم معده و زخم معده موثر هستند. این گیاه اسیدی معده را کاهش می دهد و همچنین به مبارزه با عفونت ناشی از باکتری هلیکوباکتر پیلوری کمک می کند. برخی از مطالعات نشان داده اند که این چای به اندازه امپرازول در درمان ورم معده موثر است.

7. دم کرده چغندر

چای چغندر یک درمان خانگی عالی برای ورم معده است. این ترکیب سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین های A، C و K، منیزیم، پتاسیم و آهن است که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی طبیعی هستند. این خواص به کاهش علائم معمول گاستریت و همچنین دفع سموم از خون کمک می کند.

درمان‌های مختلفی برای ورم معده در طب سنتی وجود دارد که باعث کاهش التهاب معده می‌شود.

عوارض گاستریت چیست؟

اگر گاستریت درمان نشود، عوارض بیماری می تواند از خفیف تا شدید و مخرب باشد. تورم و التهاب معده می تواند منجر به زخم معده و خونریزی معده شود. در موارد نادر، برخی از اشکال گاستریت مزمن می تواند خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش دهد. به خصوص اگر نازک شدن چشمگیر دیواره معده و تغییرات در سلول های پوشش و همچنین التهاب معده وجود داشته باشد.

معده درد، تورم دیواره معده و بی اشتهایی، سوء هاضمه و مشکلات گوارشی، حالت تهوع شدید و سایر عوارض مشابه از جمله عوارضی هستند که در صورت درمان نشدن ورم معده می توانند مزمن و مداوم شوند و مشکلات زیادی برای افراد ایجاد کنند.

کم خونی نیز می تواند از عوارض گاستریت باشد. گاستریت هلیکوباکتر پیلوری و گاستریت خودایمنی می توانند در جذب آهن غذا اختلال ایجاد کنند و در نتیجه فرد دچار کم خونی فقر آهن می شود. در نهایت، گاستریت هلیکوباکتر پیلوری و گاستریت خودایمنی می تواند منجر به گاستریت آتروفیک شود. در گاستریت آتروفیک، التهاب مزمن منجر به تخریب غدد در پوشش معده می شود که اسید معده و آنزیم ها را تولید می کنند. گاستریت آتروفیک نیز با سرطان معده مرتبط است.

نتیجه گیری و راهنمایی برای مراجعه به پزشک

التهاب معده وضعیتی است که در آن پوشش داخلی معده ملتهب شده و گاهی اوقات فرسایش می یابد. این حالت با علائم مختلفی مانند ناراحتی معده، سوزش سر دل و حالت تهوع خود را نشان می دهد. گزینه های مختلفی را می توان برای درمان ورم معده در نظر گرفت، از جمله درمان های خانگی، داروهای گیاهی و قرص های گاستریت. گاهی اوقات افراد می پرسند که درمان گاستریت چقدر طول می کشد؟ در پاسخ باید گفت که این مورد بستگی به شدت بیماری و علائم آن دارد. درمان های خانگی ممکن است بیشتر طول بکشد. با این حال، درمان گاستریت بسیار مهم است و بی توجهی به آن می تواند عوارض جانبی جدی مانند خونریزی معده ایجاد کند.

در دکترتو می توانید با بهترین متخصصین گوارش شهر خود آشنا شوید، به صورت تلفنی و آنلاین با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای ویزیت حضوری وقت بگیرید.

پزشک شما مراقب سلامتی شماست!

محتوای این مقاله فقط برای اطلاعات عمومی شماست.

سوالات رایج

برچسب‌های مرتبط:
منبع:

امتیاز شما به مقاله:

(4.2 از 5)

اسم من فرزانه 30 سالمه و عاشق دنیای سئو و محتوا نویسی هستم و کنجکاو هستم که چیزهای جدید یاد بگیرم. صرف نظر از هر قرارداد، قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت این فرصت را به من داده است که در کنار بهترین تیم ها باشم، جایی که می توانم هر روز بدون هیچ نگرانی احساس پیشرفت خودم و کارم را داشته باشم. افتخار می کنم که با تیم خوب شما این حس ناب را درک می کنم.

موارد مشابه

مضرات سیر: ۱۷ ضرر و عوارض جانبی سیر که باید بدانید – مجله کسب و کار بازده

صفحه اصلی

مضرات سیر: 17 مضرات و عوارض سیر که باید درباره آن بدانید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *